Het verblijf op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseusredtdekinderen - WaarBenJij.nu Het verblijf op Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Theseusredtdekinderen - WaarBenJij.nu

Het verblijf op Naxos

Door: Theseus

29 Januari 2016 | Griekenland, Naxos

Het eiland Naxos is gewijd aan de god van de wijn, Dionysos. Als we aankomen op Naxos, zijn we erg moe. We gaan aan land en gaan op het stand liggen. We gaan slapen. Als ik de volgende ochtend wakker word, merk ik dat Ariadne weg is. Ik roep een paar keer haar naam, maar er komt geen reactie. Ik hoor wel een stem. Een stem die waarschijnlijk van de god Dionysos komt. Waarom zou een god tegen mij praten? Ik zit vol vragen, over Ariadne en de stem. De stem zegt dat Ariadne nu van hem houdt en niet meer van mij en dat hij met haar gaat trouwen. Ik voel tranen komen en loop over het eiland. Niemand mag mij zo zien! Ik loop over het eiland tot ik geen tranen meer voel opkomen. Ik ga terug naar de kinderen en wek hen. We moeten hier heel snel weg, ik wil weg van het eiland waar de stem tegen mij sprak. We gaan snel op het schip en varen weg.